Plantfluencers, avagy a Milleniálisok beterítik a közösségi médiát növényekkel
Minél inkább zöld, annál inkább otthon, fotó: Hilton Carter/Courtesy Of Cico Books
A Milleniálisok, akik szűk lakásokban, betonfalak között élnek, a szobanövények vásárlása egy jó lehetőségnek bizonyult, hogy átvegyék környezetük felett kicsit az irányítást. Ez a trend pedig a közösségi médián rövid időn belül otthonra talált.
2020 egy kiszámítható évnek ígérkezett, főleg hogy 2019-ben terjedt el igazán az influencer marketing. A világjárvány megjelenésével megváltoztak az emberek szokásai, prioritásai, olykor munkái is. Míg minden feje tetejére fordult, addig egy új trend vette kezdetét Instagramon, ez pedig a szobanövények megosztása a nagyvilággal. A HomeHow egyik kutatásából kiderül, hogy a legtöbbször Instagramon megosztott növény a kaktusz, pontosan 23 millió bejegyzés született róla 2020-ban.
Hilton Carter, a plantfluencerek egyike állítása szerint, a belső terek néhány növénnyel sokkal otthonosabbá válhatnak. Az Milleniálisok az utolsó olyan generáció, amely a növények gondozását egyfajta önmagukkal eltöltött időnek, énidőnek tekintik. Carter elismeri, a növények gondozása valóban olyan lehet néha, mint egy terápiás kezelés, hisz az ember meditálásra is használhatja azt az időt, hogy elmélyedjen gondolataiban, vagy csak elmeneküljön a zajos világból heti két órára.
Az Y és a Z generáció a digitális világban nőtt fel, jelenleg is főként online világban élnek. Legtöbben online és otthonról végezhető munkákat preferálnak, erősen függnek telefonjaiktól és az azon lévő applikációktól: online randiznak, rendelnek, tanulnak, minden olyan gördülékenyen halad. És sokszor pont az online világ az ok, amiért a fiatalok a természethez fordulnak megnyugvásért.
(bbc.com)
Petru Barbara - Orsolya
Közösségi média kiajánló: 2020 növényimádó trendje 2021-ben is folytatódik, azaz beindult a plantfluencerek karrierje.