2021. feb 04.

Érettségi járványidőszakban? Hogyan vették az akadályt a kolozsvári diákok?

írta: Hangos Blog
Érettségi járványidőszakban? Hogyan vették az akadályt a kolozsvári diákok?

78583_0-e1599819062178.jpg

(Készítette: Simon Péter Gellért) 

2020-ban kérdésessé vált a végzős diákok sorsa a ballagást, felkészítőket és az érettségit illetően. Kolozsvári tanulókat kérdeztünk tapasztalataikról a román érettségivel kapcsolatban.

Az érettségi minden évben egy fontos momentuma a tanévnek, viszont a idei számos kérdést és kételyt vonzott maga után a világjárvány miatt. Az oktatás utolsó félévben az online térbe került, így a diákoknak korlátolt lehetőségük volt iskolai keretek között készülni a záróvizsgákra. A közbeszédben rengeteg elmélet terjengett, amelyek gyakran ellentétesek voltak: egyesek szerint a felszabadult idő miatt nehezebb tételre számíthatnak a végzősök, mások szerint az online oktatás korlátai miatt könnyíteni fognak a diákok sorsán.

A román nyelv és irodalom érettségi az átlagnál jobban meg szokta izzasztani a magyar végzős diákokat, viszont nem mindenki érezte különös kihívásnak az idei tételeket.

„Annyi elvárásom volt, hogy próza legyen, ami be is teljesült, így könnyűnek tűnt a tétel”

– nyilatkozta Tamás Balázs, a Báthory István Elméleti Líceum diákja.

A közbeszéd elvárásokat is ébresztett a végzősökben, így számos diák könnyebb tételre számított. Legtöbben Liviu Rebreanu, Ion című regényére vártak, amely egy gyakori előfordulású tétel a kihúzott komédiával szemben.

„Viszonylag könnyű volt a vizsga, de talán még ennél is könnyebbre számítottunk”

– számolt be a János Zsigmond Unitárius Kollégium (JZsUK) tanulója, Székely Evelin.

Az elmondottak alapján nehézkes volt beleszokni az online világba úgy diákként, mint tanárként. Sokak számára nem volt adott a lehetőség, hogy minden gördülényeken menjen technológiailag, viszont ahogy belerázódtak a folyamatokba, az intenzív tanulás is kezdetét vette.

A kérdezett diákok szerint egyáltalán nem könnyítette meg a dolgukat a felszabadult idő, mivel nem tudtak jelen lenni fizikailag, így a motivációjuk is csökkent. A bizonytalanság, amely a sorsukat övezte, több problémát és frusztációt okozott, annak ellenére, hogy rengeteg időt megspóroltak az otthonüléssel.

„A felkészülés szerintem sokkal nehezebb volt, mint előző években, a kimaradt három hónap kiszakított a rutinból, amelyet az iskola teremtett”

– mesélte tapasztalatait Ilyés Anna, a JZsUK végzős diákja.

A szokatlan körülmények ellenére, a tanulók bizakodóan vélekednek az érettségivel kapcsolatban, és reménykednek a sikeres eredményekben.

Nagy Andrea

(transindex.ro)

Kiajánló: Milyennek tűnt a román érettségi? Kolozsvári magyar diákokat kérdeztünk tapasztalataikról.  

 

Szólj hozzá

Community